Vattenstämpel

Jag fick en undran över hur man gör en vattenstämpel och tänkte att jag gör ett inlägg av det. Mycket lättare att visa med bilder än att bara försöka förklara hur man gör. Samtidigt som andra, som kanske också behöver hjälp, kan ta del av det.
 
Kan börja med att säga att jag anvämder mig av ett program som heter PhotoScape. Det är ett gratisprogram som finns att ladda ner bland annat här.
 
Börja med att öppna programmet och välj redigera.
 
Välj platsen där ditt foto ligger.
 
Klicka sedan på bilden du vill lägga till vattenstämpeln på.
 
Tryck på fliken "Objekt".
 
1. Tryck på T, så kommer rutan ovan upp. 2. I rutan skriver du det du vill ska stå i vattenstämpeln (För att få ©, håll in Alt och tryck på 0169). 3. Opacitet står för synlighet, dvs hur pass mycket du vill att vattenstämpeln ska synas. 4. Tryck på OK, ej ENTER, då försvinner texten i rutan.
 
Efter det är det bara att dra i texten och förflytta den dit du vill ha den.
 
Klart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0