Mina fototips!

Testa dig fram med olika inställningar. Även om du bara har en vanlig digitalkamera (som jag) så finns det oftast några olika inställningar.


Testa olika motiv även om du inte tror att det kommer att bli bra. Det oväntade kan ibland ge riktigt bra och spännande foton. 


Var inte rädd för att ta en dålig bild. Det lär du dig något av!


Fota samma motiv i olika vinklar för att se vilket som blir bäst. En favorit som jag använder mig av när jag fotar rakt framifrån är att vinkla kameran lite så det är taget lite underifrån.


Radera inte förrens du ser hur det bli efter en redigering i datorn. Ett foto kanske inte alls gör sig i färg utan behöver konveteras till gråskala eller få en gammal känsla för att komma till sin rätt.


Gå samma runda en gång till. Även om du varit och fotat på en plats tidigare så betyder det inte att det inte finns att fota. Nästa gång kanske du ser platsen med nya ögon och kanske även kommit längre i ditt fotograferande vilket gör att du ser nya fotomöjligheter.


Idétorka? Kolla in andras foton. Tanken är ju inte att du ska kopiera rakt av utan att sätta igång fantasin och bli inspirerad.


Kolla runt hemma efter potientiella fotomotiv. Ett vanligt läppstift kan bli en snygg bild.



Har jag missat något bra tips?


Kommentarer
Postat av: Elin

Bra tips! :) Med risk för att verka knäpp nu men jag har sett din blogg ett par gånger och tycker att jag känner igen dig men vet inte var ifrån. =/

2012-02-10 @ 14:43:46
URL: http://lunkan1991.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin blogg! Kika gärna in på min!

2012-02-10 @ 15:22:23
URL: http://elinlarssonsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0