Bättre självkänsla

Har du lätt för att tänka eller säga negativa saker om dig själv? Att du helt inte duger eller gör något tillräckligt bra? Eller du kanske bara säger det på skoj?

 

De negativa saker du säger om dig själv på skoj påverkar också din självkänsla negativt. Skojas det negativt om dig själv varje dag så självklart börjar du tro på det till slut, du påverkas omedvetet.

 

Även jag kan kläcka ur mig saker som: "vad dum jag är" "jag är ju helt dum i huvudet" "jag ser förjävlig ut" etc.

 

Något som faktiskt fungerar är att när man tänker eller säger negativt om sig själv är att ändra tanke, att till exempel säga/tänka "nej, det är jag inte alls". Kanske låter löjligt eller som en struntsak, men det fungerar. Jag använder mig själv av den tekniken (även om jag ibland glömmer). Varför nedvärdera sig själv istället för att vara stolt över sig själv och det man åstakommer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0