Affirmation

Genom att använda sig av en affirmation varje dag så kan du stärka din självkänsla. Det du ska tänka på är att inte krångla till det utan att hålla det kort och koncist. Det ska vara lätt att komma ihåg affirmationen utan fusklapp. (mer om affirmationer hittar du i ett tidigare inlägg)

När du väl kommit på en bra affirmation så säger du den till dig själv framför spegeln. Det kan vara jobbigt i början, vilket jag själv märkte. Det tog faktiskt ett antal försök innan jag ens fick ur mig orden. Men när du väl får fram orden så blir det lättare och lättare för varje gång, även om det känns konstigt i början. 

Så här lyder min affirmation: "Jag duger som jag är och jag förtjänar att vara lycklig."



"Upprepa någonting för dig själv ända tills det blir sant. Du ska ljuga ända tills det blir sant. – Mia Törnblom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0