Titanic - 100 år

Idag, den 15 april, är det 100 år sedan det "osänkbara" Titanic sjönk efter att ha träffat ett isberg.



Vet inte vad det är, men Titanic har alltid faschinerat mig. Hur makabert det än låter för det är ju trots allt en oerhört tragisk händelse där så många människor redan var dödsdömda på grund av antalet livbåtar som inte ens räckte till hälften av passagerarna. Av de 2224 människor som fanns ombord överlevde endast 710...



Ska jag vara ärlig så väcktes mitt intresse när jag såg den fantastiska storfilmen Titanic 1997 med Kate Winslet och Leonardo DiCaprio. Och nej, det var inte på grund av DiCaprio, som för många tjejer i min ålder (var då 13-14 år) utan för själva Titanic och historien runt den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0