Alcatraz

Denna serien upptäckte jag förra veckan när jag kollat klart på Lost. Kände att det var dags att hitta en ny serie, haha. Alcatraz har faktiskt samma skapare som Lost.



Handling: Serien följer den mystiska återkomsten av över 300 fångar från det ökända fängelset Alcatraz mer än 50 år efter att de försvann i samband med fängelsets nedläggning. San Francisco-polisen Rebecca Madsen hittar ett fingeravtryck från en före detta Alcatrazfånge vid en mordplats, trots att hans död registrerades över 30 år tidigare.De mystiska ledtrådarna avslöjar ett nät av intriger och osanningar och det blir en kamp mot klockan för att skydda mänskligheten mot några av historiens allra farligaste brottslingar.



Mitt betyg: Eftersom jag visste att det var samma som låg bakom Lost så tänkte jag att denna måste ju vara bra. Det var den också! Helt klart värd att se och jag tror att det är en serie som kommer att ta sig ju fler avsnitt man ser. Trodde faktiskt att det skulle vara svår att se Jorge Garcia som någon annan än "Hurley" i Lost, men rollen är så olika att det var lätt att skilja på dem.

  

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag ska kolla på den ikväll på TV4 :-)

2012-04-09 @ 19:06:03
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0