11 september - 10 år

Jag tror att de flesta minns vart de var när de fick höra talas om terrorattacken mot USA för 10 år sedan. Själv var jag hemma från skolan den dagen och var sjuk. Jag låg i soffan och halvkollade på något program eller serie på tv:n när det helt plötsligt bröts. Resten av dagen satt jag klistrad vid tv:n och följde det som hände på andra sidan jorden, medan jag knappt kunde tro det jag såg.
Det jag minns starkast är så klart hur det andra planet, klart och tydligt, medvetet flyger in i WTC's södra torn. Det är det som visats mest i media, så det är inte så konstigt att det är det man minns bäst. Men en annan bild som är svår att glömma är hur människor i ren desperation hoppar ut genom fönstrena.
När jag ser alla bilder från då så är det så är det forfarande ofattbart att förstå hur man medvetet kan skada och döda oskyldiga människor. Det är också svårt att förstå att det redan har gått 10 år sedan det fasansfulla hände. Vart har åren tagit vägen egentligen?

Kommentarer
Postat av: Kalle

Åren går alldeles för fort :( Helt ofattbart hur man vill göra så mot människor som inte har gjort en illa :(

2011-09-13 @ 21:36:27
URL: http://KalleGoesWritning.bloggplatsen.se
Postat av: Kalle

Ja, man kan ju tycka att man kan bara sluta bry sig om landet som man inte gillar.

2011-09-14 @ 18:40:08
URL: http://KalleGoesWritning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0