In case of emergency - tillägg

I mitt tidigare inlägg om vad som var bra att ha i sjukvårdslådan i hemmmet, så ville jag ha lite tips från er läsare om vad man mer behövde. Fick ett tips från en läsare:



HLR-instruktioner är en väldigt bra idé. Det bästa är så klart om man gått en kurs, men även då är det bra att instuktioner hemma för minnet kan lätt svika en efter ett tag och/eller i en akutsituation.
• Termometer - vet inte hur jag kunde glömma något så självklart. Det är absolut något som ska finnas hemma. Vilken variant man vill ha är ju en smaksak och har man småbarn kanske man till och med har mer än en. Jag kör själv med den man har i munnen.
• Sax har ju alla hemma, men det är alltid bra att ha en liten sax som hela tiden finns i sjukvårdslådan, vilket jag själv har.
• Pincett - bra om man får en flis, men så klart även att använda vid hantering av sterila kompresser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0