♥ The way I want it ♥

Varje gång någon nära försvinner från den här jorden så väcker det alltid funderingar. Funderingar hur jag själv vill ha det när det är min tur. Det var något jag funderade över redan när jag var 15 år och min morfar hastigt dog i en olycka. Många kanske tycker det är tidigt, men man vet ju aldrig när livet tar slut och då är det viktigt för andra att veta hur man vill ha det.

Min främsta önskan är att bli kremerad, det har det alltid varit. Helst skulle vilja ha en vit kista med rosor ovanpå. När det gäller musiken så har jag tre  stycken. Den första, som jag alltid sagt, att den ska spelas på min begravning, är One Sweet Day med Mariah Carey och Boyz II Men.

Vet ni hur ni vill ha det?


"Sorry, I've never told you, all I wanted to say. And now it's too late to hold you 'cause you've flown away. So far away. Never had I imagined living without your smile. Feelin' and knowing you, hear me. It keeps me alive, alive. And I know you're shining down on me from Heaven like so many friends we've lost along the way. And I know eventually we'll be together, one sweet day. Eventually I'll see you in Heaven."

Den engelska versionen...

"I've heard there was a secret chord. That David played, and it pleased the Lord. But you don't really care for music, do you? It goes like this: the fourth, the fifth. The minor fall, the major lift. The baffled king composing Hallelujah. Hallelujah. Hallelujah. Hallelujah. Hallelujah"

...eller den svenska versionen

"Det finns en sång som säger allt. Som värmer när det blåser kallt, som lockar dej att gråta eller jubla. Den har nånting som griper tag och leder dig från natt till dag. Och plötsligt vill du sjunga hallelujah. Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah."


"A beautiful and blinding morning, the world outside begins to breathe. See clouds arriving without warning. I need you here to shelter me. And I know that only time will tell us how to carry on without each other."

Kommentarer
Postat av: Matilda

jag vet inte alls hur jag vill ha det faktiskt för jag har inte funderat så mycket på det. men jag tycker inte det är för tidigt att göra det. som du säger så vet man aldrig när saker o ting tar slut. det är alltid bra att veta :)

2011-03-18 @ 18:25:36
URL: http://twinturbot.blogg.se/
Postat av: W.I.L.M.A

Sjukt fin blogg!

Allt fint, eller?

2011-03-19 @ 10:49:48
URL: http://wilmastenhardt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0