Sommar + deckare = sant?

Vad är det egentligen med sommaren som gör att man (i alla fall jag) vill se en massa deckare? Är något speciellt som gör att jag bara vill kura ihop mig i soffan, äta popcorn och se en deckare. Antingen blir det en svensk deckare som Wallander eller en brittisk som Morden i Midsomer. Just den sistnämnda är ett måste varje sommar. Det ÄR sommar. En sommar utan Morden i Midsomer finns inte.

Just nu är jag inne på dagens andra Wallander-film och klockan 21.00 så är det Morden i Midsomer på TV, även om det inte är samma sak utan Tom Barnaby men man kanske vänjer sig.



När det gäller böcker så är deckare inget jag brukar läsa. Föredrar att se deckare på film istället. Men jag skulle kunna tänka mig att även deckare i bokform hör sommaren till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0