♥ From the heart ♥

Jag tänkte att jag skulle bli lite personlig och dela med mig av en del av mitt liv som jag sällan pratar om.

Varenda vinter blir jag nedstämd, ingenting är roligt och tårarna är inte långt borta. Jag lider av så kallad vinterdepression.



Det är inte varje dag som det är så som jag beskrev det och tur är det för det skulle jag inte överleva. Just nu är jag dock inne i en period då ingenting är kul och helst av allt skulle jag vilja ligga i soffan och titta på serier hela dagarna. Trots att lägenheten ser ut som ett bombnedslag så orkar jag inte riktigt ta tag i det på allvar. Men jag försöker ändå och plockar lite då och då.

Men även om det är så här just nu så försöker jag ändå att inte komma ännu längre ner i mörkret utan jag håller fast vid det ljus som finns i mitt liv och leendena jag visar är faktiskt äkta. Men det går väldigt mycket upp och ner, en enda tanke och tårarna är hotande nära igen.



Jag ville dela med mig av det här för jag tror att det är många som lider i ensamhet och i tystnad. Man tror oftast att man är ensam med sina känslor, men det är man inte. Det finns alltid någon annan som känner exakt likadant och kanske är den personen till och med närmare än man tror.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Vem lider INTE av vinterdepression?

2011-01-03 @ 17:54:27
Postat av: Matilda

det stämmer nog väldigt bra som du säger att det är många som lider. jag har ingen vinterdepression, men jag är dock nedstämd titt som tätt oavsett årstid så jag vet hur du känner. det kan vara så fruktansvärt jobbigt och svårt att fokusera på rätt saker. man får försöka så gott det går att se dom ljusa och bra sakerna som man har runtom :)

2011-01-04 @ 20:48:49
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0