Helgen i text och bilder

Eftersom jag jobbat tre helger i rad, så var det extra skönt att få vara ledig den här helgen. Var längesedan jag hälsade på föräldrarna i Mölltorp, därför spenderades helgen där.

Äntligen så blev två av mina köksstolar målade. Bara en sisådär 3-4 år efter jag köpte dem... Nästa gång jag hälsar på så blir de andra två stolarna och så småningom blir det även köksbordet som ska målas.

På lördagen åkte jag, pappa, mamma och mormor upp till Karlsborg där vi satte oss vid kanalen och åt mjukglass. Jag valde en med daimkulor på, riktigt mumsigt!


Lite roligt kort på pappa, mamma och mormor. Pappa ser ut som att han tycker att mamma är lite närgången och mormor ser nästan lite mobbad ut, haha.


Jag (ja, jag har glasögon och nej, jag har inte fixat iordning håret...) och mormor.




De små änderna var framme och hälsade och var väldigt nyfikna när jag fotade.







Efter utflykten till kanalen så åkte jag och mamma nästan direkt iväg igen. Den här gången bar det iväg upp till Skackastugan (ligger på Varberget utanför Mölltorp) där vi plockade blåbär. På vägen dit så fick bilen totalt fnatt. Bilrutorna som vi hade helt nere ville hela tiden åka upp. Ibland bara ett hack, ibland lite mer och ibland hela vägen upp och vi tryckte ner dem igen. Så höll det på hela vägen dit! På hemvägen så drog vi ner i bak (är vanligt som man får veva ner för hand där) så vi åtminstone skulle få lite drag, men då höll sig fönstrena nere hela tiden. Mycket märkligt!

På kvällen så grillade vi ihop med grannen, mormor var också med. Blev en riktigt trevlig kväll. Och helgen har varit mycket bra! Kul att få umgås med familjen även om man knappt såg röken av brorsan och syrran inte var där. Nästa gång vore det kul om vi alla kunde umgås och åka ut på lite dagsutflykter. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0