Är du sockerberoende?

Här är testet jag pratade om i förra inlägget om mitt sockerberoende.

Är du sockerberoende?

1. Har du, under det senaste året någonsin ätit mer sötsaker än du tänkt dig och/eller fortsatt använda socker när du inte tänkt dig det? JA NEJ

2. Har Du under det senaste året, försummat några av dina vardagliga åtaganden på grund av att du ätit för mycket sötsaker? JA NEJ

3. Har Du, under senaste året känt att Du vill eller behöver ändra ditt sätt att äta eller handskas med sötsaker?
JA NEJ

4. Har någon, under senaste året, t.ex. familj eller vänner, klagat på hur mycket eller när Du äter sötsaker?
JA NEJ

5. Har DU, under senaste året någonsin varit helt upptagen av tankar på när DU ska få äta eller köpa sötsaker?
JA NEJ

6. Har DU, under det senaster året, någonsin använt sötsaker för att lindra känslomässigt obehag så som nedstämdhet, ilska eller tristess?
JA NEJ

Med fyra eller fler positiva svar finns en stor risk att du utvecklat ett missbruk eller beroende.

Kämpar du mot ett sockerberoende och behöver stöd? Skicka iväg en kommentar så kanske vi kan stötta varandra!

Kommentarer
Postat av: Frida Schneider

Låter intressant!

2011-08-09 @ 11:25:59
URL: http://www.mediafrida.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda

säger som jag gjorde förra gången, att jag svarade ja på 5 frågor.

idag är min dag två utan godis och sötsaker :)

2011-08-09 @ 12:21:48
URL: http://twinturbot.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: tack så mycket själv:)

jag tror att det på något sätt kommer bli lättare när man ser det som en tävling, förutsatt att man är en tävlingsmänniska.. en annan sak som peppar mig just nu, jag ställde mig på vågen i morse och vad jag såg där är någonting jag aldrig vill se igen !!

2011-08-09 @ 12:38:21
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0