♥ Rose Red ♥

Det här är en av mina favoriter bland Stephen Kings filmer, trots det faktum att den faktiskt är 4 timmar. Men faktiskt är det så att det inte märks alls, så bra är den. Finns säkert de som inte håller med mig, men det bryr jag mig inte om, haha.

Handling: Rose Red är inte vilken herrgård som helst. Den är hemsökt. Därför samlar Joyce Reardon in 6 person med ovanliga och bestämda paranormala förmågor för att försöka få kontakt med de övernaturliga krafter som sägs finnas i Rose Red. Men kommer någon av dem att komma därifrån levande. Rose Red är inte bara hemsökt hon är också ond...

I rollerna ser vi många kända ansikten. Joyce Reardon spelas av Nancy Travis. Vi ser också bland annat Emily Deschanel som spelar Dr. Temperance Brennan i tv-serien Bones.




Portarna till Rose Red.


En liten del av Rose Red.


Teamet anländer till Rose Red.


Joyce Reardon


Stephen King själv spelar rollen som pizzabudet.


Annie Wheaton har stora förmågor.






Kommentarer
Postat av: Matilda

den tror jag inte att jag har sett, verkar bra ! tycker om Stephen King :D



hoppas du haft en bra helg, även om den blev lite kort :)

2010-05-10 @ 08:08:55
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0