♥ It's all about me ♥

I veckan fick jag önskemål av en läsare att jag skulle ha ett inlägg där jag berättade lite om mig själv. Självklart kan jag göra det! Jag skulle ha skrivit tidigare, men jag var tvungen att fundera lite över vad jag skulle skriva. Att skriva om sig själv är inte alltid det lättaste!

Jag heter då Jeanette och jag är 26 år (blir 27 i november). Är en ganska lugn tjej med båda fötterna på jorden. Kan ibland ta saker och ting på lite för stort allvar, men jag är en lojal vän som både håller det jag lovar och som inte bryter ett förtroende. Det värsta jag vet är när folk snackar en massa skit bakom ryggen så gör det därför inte själv.



Växte upp gjorde jag i Mölltorp, en liten håla utanför Karlsborg. Jag kan absolut inte se mig själv flytta tillbaka dit, haha.



När jag började gymnasiet så flyttade jag till Falköping, där jag gick omvårdnadsprogrammet. För ungefär 6 år sedan flyttade jag till SKövde, där jag bor nu i en ganska stor etta tillsammans med min katt Akilles som nu är 1 år.



Min mamma heter Christina och min pappa heter Lars, de har varit gifta i lika många år som jag funnits, dvs 26 år. Jag har två yngre syskon. Min syster Michaela är 4 år yngre än mig och min bror Johan är 7 år yngre.



För tillfället så pluggar jag på komvux, läser bland annat upp lite betyg från gymnasiet. Där går jag bland annat en kurs som jag nämnt tidigare, Stresshantering och personlig utveckling. Det är verkligen en jättebra kurs så gå på en sådan om ni får chansen! Eller varför inte läsa mer under kategorin Stresshantering & personlig utveckling?

I sommar är det jobba som gäller. Kommer att vara på en avdelning för äldre med utvecklingsstörning och där har jag jobbat i tre somrar tidigare och även en del inringning. Till hösten har jag planer på att gå handel, så mer studier med andra ord. Det vill säga om jag kommer in.

Mina intressen är så klart att blogga, men även skriva och då främst dikter. Lyssnar även mycket på musik och ser en del film, är inrednings- och modeintresserad och umgås en del med kompisar och familjen.

Sådär, nu vet ni lite mer om mig, men har ni några frågor så är det bara att fråga!


Kommentarer
Postat av: Matilda

bra inlägg :) jag fyller också i november, vilket datum fyller du? :D och kul att du skriver dikter, gör jag också! eller det var ett bra tag sen sist nu iof...

2010-05-02 @ 00:34:09
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0