♥ 6 veckor ♥

Jag har nu varit godisfri i hela 6 veckor. Helt sjukt vad fort tiden har gått!

Idag var det riktigt jobbigt. Hade jag gått en annan väg så vet jag faktiskt inte om jag hade kunnat stå emot att köpa mig en godispåse. Jag vet att det beror på stressen, men det är en klen tröst. Godis har alltid varit mycket, mycket svårare att stå emot när jag varit stressad, ledsen eller bara uttråkad.

För första gången så kände jag idag en sorg och saknad att det aldrig blir någon mer gång. Att jag inte kan äta godis någon gång ibland som alla andra. Samtidigt blir jag arg, ledsen och besviken på mig själv eftersom jag vet att det är mitt eget fel. 

I laid my bed and now I have to lay in it...



Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: det var så lite så :) svackor har vi alla, oavsett dagar och situationer då kan det vara skönt att få lite pepp från någon utifrån för lite ny energi och liknanade :)



jag håller på att smida på en handlingsplan för mig att börja med 1 januari. nästa år ska bli ett bra år, på så många sätt som möjligt. känns dumt för mig att försöka bli "nyttig" nu precis innan jul för det vet jag att jag inte skulle fixa ändå. men sen så!



du är jätteduktig. 6 veckor är lång tid och då går tiden ändå fort. keep it up helt enkelt :) är målet att aldrig äta godis igen eller tror du att du kommer äta lite godis någon gång då och då när du känner att själva beroendet och jättesuget är borta?

2010-12-14 @ 20:36:27
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0