♥ Vilken är du? ♥

Finns två typer av tänkare när det gäller att hantera tid, alltså vilken sida av hjärnan man använder mest. Den vänstra (starkt analytiska tänkaren) eller den högra (starkt holistiska tänkaren). Självklart är man lite av både, men oftast är man den ena mer än den andra.


Informationsbearbetning via vänster hjärnhalva - starkt analytiska tänkare

* Ytterst organiserade

* Överdrivet punktliga

* Planerar sin tid

* Gillar att använda tidsschema
* För dagbok/journaler

* Älskar "att-göra"-listor

* Upprörs av rubbade tidsscheman

* Lever med realistiska tidsramar




Informationsbearbetning via höger hjärnhalva - starkt holistiska tänkare

* Oorganiserade

* Har svårt att hålla tiden

* Håller inte reda på tiden

* Blir stressade av tidsscheman

* Tycker att rutiner begränsar

* Hatar "att-göra"-listor

* Har svårt att följa uppgjorda tidsscheman

* Lever med diffusa tidsramar


Jag är helt klart en analytisk tänkare, även om jag så klart har lite av den holistiska i mig också på vissa punkter.


Kommentarer
Postat av: All about beauty

Jeg er uten tvil starkt analytiska tänkare:)

2010-04-11 @ 18:45:34
URL: http://www.cherryblossomdots.blogg.no
Postat av: jennifer

oj då är jag holistisk tänkande! intresant=)

2010-04-11 @ 23:28:40
URL: http://kivinen.bubbleroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0