♥ Välkommen hem till mig! - del 1 ♥

Jag hade tänkt mig att göra en liten serie av hur det ser ut hemma hos mig och vad jag har tänkt att förändra. Kanske kan ni få några tips eller också kan ni ge mig några ;)

Först ut är Hallen:


Jaha, kan man säga annat än tråkigt? Det här är ett rum som jag verkligen behöver göra något åt. Den hemska plastmattan kommer att bytas ut. Tapeterna hoppas jag också kommer bytas ut, men det har jag ingen lust att göra i en hyreslägenhet. Men om jag skulle få välja så skulle jag vilja ha tapeter med färg eller en tapet med mycket mönster eller varför inte både och? Den blåa mattan ska i vilket fall som helst bort. Den passar inte alls där och dessutom så är det en riktig dammsamlare.


De här fina fotona har min syster tagit och fick det som en present ett år. En av få riktigt fina saker i hallen.


Brevid garderoben så hänger den här spegeln som jag ropade in på auktion för en massa år sedan för 20 kr. Den kommer att bytas ut så småningom. Detta är den enda väggen i hallen som det faktiskt går att ha en spegel på eftersom hallen i princip bara består av fyra dörrar.


En hörna med hatthylla och skohylla. Kunde väl se mer ordningsam ut kanske!



Två korgar finns det på hatthyllan där det finns vantar, mössor, halsdukar och annat smått och gott. Brevid det två hyllorna har jag skor, vilket beror på att min katt gillar just de skorna, något som matte själv inte är särskilt förtjust i... Därför skulle jag behöva komma på en bra lösning på det.


Usch, usch, usch säger jag bara! Den här skohyllan fick jag när jag flyttade hemifrån för 10 år sedan och fick då för mig att måla den blå. Visst den gör sitt syfte men den är inte särskilt vacker. Det här med dörrmattan under skohyllan kom jag på när jag blev så irriterad på att det blev så blött och smutsigt där (eftersom det är där skorna oftast hamnar när folk hälsar på). Kanske inte det snyggaste som finns, men man slipper i alla fall trampa i vatten och man behöver inte heller dammsuga lika ofta.


Den här lampan hittade jag faktiskt ett år när jag var nere i Ullared och shoppade loss. Min första tanke var att den skulle få hänga inne sovalkoven, men eftersom taket är så förbannat hårt att borra i så hamnade den i hallen. Tycker den gör sig ganska fint där faktiskt, men vet inte om det beror på att allt annat ser för jävligt ut!


Kommentarer
Postat av: joline tynell

hej, fin blogg. kika gärna in på min blogg och kommentera. :)

2010-04-05 @ 21:28:25
URL: http://tynelljoline.blogg.se/
Postat av: Louise

sv: haha, det är VEKRLIGEN störande!

2010-04-05 @ 21:44:20
URL: http://bajslajs.blogg.se/
Postat av: joline tynell

visst är dom söta :)



varsågod :P

2010-04-05 @ 22:42:18
URL: http://tynelljoline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0