♥ Jurtjyrkogården ♥

En av mina absoluta favoriter bland Stephen Kings filmer är just den här. Jurtjyrkogården. Den här ligger extra varmt om hjärtat, just för att det är den första jag såg. Jag kommer faktiskt till och med fortfarande ihåg när jag såg den hos dåvarande bästisen Brandy, tror jag var runt 11-12 år någonting.

Sedan följde film efter film av Stephen King. Har fortfarande inte sett alla, men det kommer!



Jurtjyrkogården handlar om famljen Creed. De flyttar till ett nytt hus och de har fått en ny granne, Jud Crandall, som de kommer bra överrens med. Allt är frid och fröjd.

 
Grannen Jud Crandall

Inte så långt därifrån ligger en djurkyrkogård, en plats där barn begravt sina kära husdjur. Men en bit därifrån döljer det sig en gammal indiansk begravnings-plats. Den har en magisk kraft att återuppväcka de döda. Men ibland är döden att föredra...


Dottern Ellis katt Church


Stephen King själv spelar prästen


Church


Gage Creed


Rachel Creed och Victor Pascow

Vilken var den första skräckisen ni såg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0