♥ Hur stressad är du? ♥

Jag går, som nog nämnt, en kurs som heter Stresshantering och personlig utveckling, därför tänkte jag lägga ut stresstestet som jag fick göra när jag började kursen.



Stresstest


3 = ofta
2 = en till två gånger i veckan
1 = sällan
0 = inte de senaste veckorna eller aldrig


* Jag känner mig spänd och/eller orolig
* Jag känner mig arg och/eller orolig
* Jag känner mig mig hjälplös och/eller deprimerad
* Jag tycker att det är svårt att slappna av
* Jag har svårt att koncentrera mig
* Jag tycker det är svårt att hinna med saker
* Människor på min arbetsplats/i min hemmamiljö gör mig spänd
* Jag har dålig matsmältning/dålig mage
* Jag har huvudvärk
* Jag har spänningsutlöst nack-, rygg- eller skudersmärta
* Jag har svårt att somna
* Mina händer brukar vara kalla och svettiga
* Jag vaknar tidigt på morgonen, men känner mig trött
* Jag äter när jag känner mig spänd
* Jag dricker alkohol när jag känner mig spänd
* Jag tar medicin när jag känner mig spänd
* Jag biter på naglarna när jag känner mig spänd
* Jag oroar mig för framtiden

Maxpoäng: 54

Ju högre poäng ju mer stressad är du. Dela gärna med dig av ditt resultat om du har lust. Själv fick jag vid kursens start 30 stresspoäng.


Kommentarer
Postat av: Rania♥

Fin blogg,

älskar färgen!



Tycker du om converse? :D

Vad ska du göra idag då ? :D

2010-04-10 @ 16:06:43
URL: http://raaniias.blogg.se/
Postat av: Rania♥

Det är väl fullbokat med gäster hos mig då ! :D

2010-04-10 @ 16:11:50
URL: http://raaniias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0