♥ Djurplågeri! ♥

Genom en kommentar jag fick här på bloggen så såg jag en video där ett djur blir utsatt för djurplågeri.

För mig är djurplågeri lika hemsk som när likadana saker utsätts på människor. I min värld så är djur och människor lika mycket värda. När det utsätt för katter, hundar och andra husdjur så är det ännu hemskare för de är ju mer som en familjemedlem.

Jag tänker inte lägga upp själva videon här utan det blir en länk till den istället. Jag varnar för VÄLDIGT starka scener. Känsliga personer varnas! Jag blev så äcklad, illa berörd och arg när jag såg det här klippet att det fortfarande sitter kvar på näthinnan.

Jag tycker abaolut att Sverige ska ta djurplågeri mer på allvar och införa strängare straff och strängare lagar. Något som jag skulle vilja se är att det infördes djurpoliser, precis som i USA.

http://www.liveleak.com/item?a=view&token=f04_1258418085

Vad tycker ni om djurförsök och hur reagerar ni på det här klippet?


Kommentarer
Postat av: Emmelist

tack :D men nu vill ja inte bli äldre ;)

2010-04-06 @ 14:28:44
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0