♥ Avslappning ♥

Jag fick en fråga från en av mina läsare om vad det är för avslappning jag brukar göra. Svaret på den är att det är flera olika.

På lektionen i skolan så gör vi ibland andningsankaret som finns på skivan Mindfulness i vardagen av Ola Schenström. Den övningen är jättebra att göra och jag ska köpa mig den så snart jag kan.



Den skivan jag använder mig av hemma heter Avslappning och mental träning - för ett rikare liv av Eva Johansson. På den skivan finns det 6 spår.

Det 1:a spåret är en muskelär avslappning där man lär sig känna skillnad på en spänd och en avspänd muskel genom att först spänna t.ex. en hand för att sedan slappna av i den. En mycket bra övning att börja med eftersom man då kan upptäcka okända spänningar i kroppen.

Spår 2 är det inre rummet, även kallat det mentala rummet.

I det 3:e spåret är det självbildsträning som gäller. Den övningen kan hjälpa till att stärka din egen självbild.

Det 4:e spåret är framtidsbilder. Det vill säga att det handlar om affirmationer.

Spår 5 är om att säga nej lugnt och bra. Det är det spåret jag är på nu.

Det 6:e och sista spåret heter din inre lärare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0