Socker

Att jag kämpar mot ett godisberoende vet nog de flesta som läser min blogg och det faktum att jag nu klarat ca 3,5 månad utan godis är en jättebedrift för mig. Nu har det däremot lett till ett nytt problem och det är att jag tenderar att byta ut godiset mot kakor, glass och läsk. Det vill säga socker. Så nu ska jag ta tag i det ordentligt så att jag inte utvecklar ett beroende mot socker överlag. Jag vill trots allt kunna unna mig en fika på stan någon gång då och då och att kunna dricka lite läsk en fredagkväll framför tv:n.

Från och med imorgon blir det därför tuffare tag. Det är ju trots allt meningen att jag ska förbättra min hälsa och att cirka 15 kg ska försvinna från min kropp och det lär knappast hända så länge jag stoppar i mig en massa onyttigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0