♥ Handlingsplan ♥

Till stresshanteringen så jag fått i uppgift att göra en handlingsplan med målprogramering, så det har jag suttit och skrivit lite på. Inte det lättaste kan jag lova! Speciellt inte målprogrammeringen. Men jag är faktiskt på god väg, så det känns skönt det. Fast det ska skrivas två eller tre handlingplaner så jag ska sätta mig och göra en till, men det blir inte idag.

Här nedan så tänkte jag skriva vad som ska finnas med, om det är någon som är intresserad av också göra en eller kanske flera.



Personlig handlingsplan

Tänk på att göra en handlingsplan per mål, annars kan det lätt bli rörigt eller att man glömmer att ta med något. Något som man också ska tänka på är att skriva i presens (nutid)!

♥ Ditt mål ska vara tydligt och kortfattat beskrivet
♥ Din väg hur du når målet ska vara beskriven
♥ Dina konkreta exempel finns med (t.ex. om du bestämt dig för att förbättra din kost så skriv hur mycket frukt och grönsaker du ska äta/dag och vad du eventuellt ska utelämna)
♥ Ditt startdatum och slutdatum ska vara tydliga
♥ Du anger hur du tänkt mäta resultatet
♥ Du anger hur du tänker utvärdera resultatet
♥ Du berättar hur du tänker dig din belöning

Du avslutar din handlingsplan med att lägga till din målprogrammering/visualisering. Hur det ser ut och hur det känns att nå målet.



Kommentarer
Postat av: PsychoBlonde

Tackar :D:D

2010-05-19 @ 22:46:06
URL: http://psychoblondie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0