♥ My sisters keeper ♥

Det här är en film som jag tycker alla borde se minst en gång. Det är en film som verkligen griper tag och berör. Jag kände mig alldeles söndergråten efter att jag sett filmen och känslan stannade till och med kvar ett tag efteråt. Men även fast den är är oerhört sorglig så är den ändå väldigt fin. Jag ångrade verkligen att jag inte såg denna film tidigare, så ni som inte sett den...gör det! 



Handling: Trettonåriga Anna Fitzgerald har alltid funnits där för sin syster Kate-bokstavligt talat. För Anna är en så kallad designer baby, en perfekt genetiskmatchning till systern, som lider av en ovanlig typ av leukemi. Hon var bara några minuter gammal när hon för första gången donerade friskt blod till sin syster. 

Till slut kräver hon rätten rätten att bestämma över sin egen kropp. Hennes kamp för frihet att välja kanske splittrar familjen eller, är det första steget mot verklig tillgivenhet, värdighet och vad det betyder att vara en familj.



Mitt betyg:
    

Kommentarer
Postat av: finalinafina ♥

åh just det! jag läste denna boken för några månader sedan men har helt enkelt glömt av att se filmen! den är så sorglig att det är helt sjukt, ja :( jag ska verkligen se denna. har du läst boken? om inte, gör det. det är verkligen värt det. Och ja, wallander är grymt!

2010-06-15 @ 19:10:46
URL: http://finalinafina.blogg.se/
Postat av: Annie

Sv: Din katt ser endå väldigt mysig ut, så det kanske inte behövs fler :)

2010-06-15 @ 21:46:51
URL: http://anniebrandelid.blogg.se/
Postat av: Michaela

visst är den bra!!

2010-06-16 @ 13:44:52
URL: http://michaelaweijnblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0