Min hälsoplan

Nu har jag suttit och gjort upp min hälsoplan. Denna kommer bli startskottet på mitt nya liv. Det kommer inte bara handla om att gå ner i vikt och att bli hälsosammare vad gäller kost och träning utan även om att må psykiskt bättre, att få bättre självkänsla och självförtroende.

Först kommer det att bli en liten mjukstart innan jag kör igång på riktigt den 25:e när jag får in studiemedlet. Vissa delar kommer att gälla till 100% redan nu men kosten får gå lite på halvfart tills jag får pengar. Är trots allt en hel del nya basvaror och annat som ska köpas hem så det kommer att kosta en del nu i början.

Start- och slutdatum:

25 april 2011 - 20 juni 2011 (och framåt!)

 

Mål:

♥ Få en mer hälsosam kropp (både utsida och insida!)

♥ Få bättre och hälsosammare vanor

♥ Bli piggare och få mer energi

♥ Må bra och trivas med mig själv

♥ Minska på stressen avsevärt

♥ Våga släppa lite på kontrollen
 

Vägen dit:

♥ En promenad på minst 30 minuter varje dag

♥ Dricka vatten till varje måltid (minst 1 liter/dag)

♥ Sova 7-8 timmar varje natt

♥ Äta enligt GI

♥ Max en fuskdag per vecka (i liten mängd!)

♥ Träna minst 3 gånger i veckan

♥ Inget godis

♥ Avslappningsövning minst 5 gånger per vecka

 

Delmål:

♥ Minska midjemåttet och att komma i min gamla klädstorlek igen
♥ Känna mig bekväm med att ha bikini till sommaren

Någon som kanske har planer på att göra något liknande och har lust att haka på? Kanske peppa varandra till att lyckas?


Kommentarer
Postat av: Matilda

tog en promenix på två timmar ikväll, var huuuur skönt som helst, sprang liiiite mellan varven också, kändes riktigt bra. så jag hakar på dig! på allvar nu, men godiset behåller jag nog, men lär dra ner på det betydligt !! :) go us !! :D

2011-04-17 @ 22:45:07
URL: http://twinturbot.blogg.se/
Postat av: Paula

Har lite planer på att göra samma sak:) Lycka till!

2011-04-18 @ 11:36:20
URL: http://paulasfoto.blogg.se/
Postat av: ohelli

Åh så roligt att läsa detta. Jag har jsälv tänkt göra en liknande sådan "hälsoplan" på min blogg! Roligt att man kan läsa och inspireras av en annan blogg. Däremot är jag så dålig på GImat. kommer du lägga upp lite tips på typ mat? frukost, och lunch?

2011-04-20 @ 20:14:27
URL: http://ohelli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0