Min viktresa: Vikt + midjemått

Sedan jag slutade blogga här så har jag hoppat på min viktresa igen på allvar. Började direkt 1:a januari. Tyckte att det kändes som en bra dag att börja på. Nytt år, nya möjligheter.
 
Under veckan som gått så blev den på tok för mycket fusk i samband med semledagen, Alla hjärtans dag och helgen hos pappa. Men tack vare att jag höll strängt i allt övriga dagar så har jag ändå gått ner 0,5 kg den här veckan. Det är jag helt klart nöjd med! Minns inte när jag vägde under 77 kg senast men det är väl runt två år sedan. Minst! Nu är det inte långt kvar till mitt 2:a delmål, att hamna under 75 kg :D
 
När det kommer till träning så har jag fortfarande inte kommit igång. Stukade en fot dagen innan julafton som inte är bra än och nu när jag ÄNTLIGEN skulle börja med lite övningar hemma så åkte jag på en förkylning... Men så snart den är borta så ska jag börja komma igång lite smått.
 
(För att läsa om viktresan (framgångar och motgångar) fram till bloggbytet klicka här)
 

Startvikt v. 1: 80,0 kg 

Invägning v. 2: 78,5 kg   (-1,5 kg)

Invägning v. 3: 77,7 kg   (-0,8kg)

Invägning v.4: mensvecka

Invägning v. 5: 77,3 kg   (-0,4 kg)

Invägning v. 6: 78,7 kg   (+1,4 kg)

Invägning v. 7: 77,0 kg   (-1,7 kg)

Invägning v. 8: 76,5 kg   (-0,5 kg)

Sammanlagd viktminskning: 3,5 kg

 

Midjemått v. 1: 93,5 cm

Midjemått v. 2: 91,5 cm   (-2 cm)

Midjemått v. 3: 90,5 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 4: mensvecka

Midjemått v. 5: 90 cm   (-0,5 cm)

Midjemått v. 6: ?

Midjemått v. 7: 89 cm   (-1 cm)

Midjemått v. 8: 88 cm   (-1 cm)

Total minskning: 5,5 cm

 

Jag är helt klart nöjd hittills. Kunde det vara ännu bättre siffror? Utan tvekan! Även om jag så klart vill se snabba resultat så är det ju bättre för huden om det går i lagom takt. Nu är det bara att köra på och hålla mig borta från en massa fusk så klart. Får ju ändå ha min fuskdag så borde egentligen inte vara så svårt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0