Min viktresa: Vila benen

Finns nog inget bättre än när solen är framme när våren är på gång på allvar. Efter en lång mörk och jobbig vinter så är det precis vad jag behöver!

Pefekt väder för en promenad men det är fortfarande vila som gäller. Som jag nämnde tidigare så dummar sig benen lite just nu (sen en vecka tillbaka)  Gick lite för hårt ut direkt med dans och mycket promenader (4,2 mil som mest under en vecka) vilket lett till att jag fått ont i smalbenen. För att undvika benhinneinflammation och bli borta från träning flera månader så är det vila och antiinflammatorisk gel som gäller. Det ena benet känns riktigt bra och det andra går också åt rätt håll så det känns skönt!



Med det sagt så blir det ändå träning här hemma. Bara för att jag inte kan träna benen så finns det ju annat som t.ex. mage och rygg så kör mina core-pass i vardagsrummet istället. Måste dock erkänna att jag har lite dansabstinens så hoppas jag kan börja med det igen snart, fast då bara ett pass i veckan istället för två så att det inte blir för mycket på en gång.

Någon mer som haft erfarenhet av detta? Tar emot alla tips på vad man kan göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0