Mitt jobb

Har ju berättat att jag nu börjat jobba under sommaren. Vad det är för jobb kanske ni undrar? Jo, det kan jag berätta för er!
 
Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende, närmare bestämt på en specialavdelning för äldre utvecklingsstörda. Har jobbat där ett antal somrar och som timvikarie under flera år (med undantag för ett år då jag pluggade för mycket). Stormtrivs verkligen där! Både med boende och personal. Det är verkligen STOR skillnad mot att jobba med "vanliga" gamla och det passar mig bättre. Visst de är som överväxta barn som behöver klara gränser och rutiner, och som kan få utbrott ibland, men det är något som jag visat mig vara bra på att hantera. Något jag inte visste innan.
 
 
Är man lite nere så är det perfekt medicin att få komma dit och jobba för man vet att man åtminstone får både en och två kramar innan man går hem!
 
Det är så kul när man trivs så bra på ett ställe där både de personer man tar hand om är hur charmiga som helst, alla på sitt eget sätt och personalen är helt fantastisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0