Mia Törnbloms bästa tips för att höja självkänslan

När det kommer till självkänsla så finns det oerhört mycket att skriva om. I det här inlägget tänkte jag berätta om Mia Törnbloms fem bästa tips för att du ska kunna höja din självkänsla.

1. Skriv ner tre bra saker om dig själv varje kväll. (t.ex. jag är bra på att lyssna, jag är en bra vän, osv.)
2. Tävla inte med andra, bara med dig själv.
3. Öva på att ge komplimanger till andra, och när du själv får en komplimang ska du säga tack.
4. Var förlåtande mot dig själv, det finns inga perfekta människor.
5. Öva på att tycka om dem eller det du ogillar.

Oj, kanske du tänker nu, hur ska jag kunna göra detta? Mitt råd är att ta en punkt i taget, du behöver inte göra allt på en gång. Börja med det du tycker att du vill ändra på först och när du fått in det ordentligt så lägger du till en sak till, tills dess att dessa fem steg är en naturlig del av ditt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0