Godisberoende - update

Tre månader och en dryg vecka efter att jag bestämde mig (verkligen bestämde mig till 110%) för att det fick vara nog med mitt godisknarkande, så är jag fortfarande godisfri.

Jag berättade sist att jag inte fattar att det har gått så bra och det gör jag fortfarande inte. Jag antar att sådant tar tid, samtidigt som jag vet att det inte går att slappna av helt för det är då det är lätt att falla tillbaka.

När det gäller beroenden (oavsett vad det är) så är det de psykiskt dåliga dagarna som man får se upp mest. I vilket fall är det så för mig. Som idag när jag hade en mindre bra dag. Var och handlade och kunde inte låta bli att andas in godisdoften när jag susade förbi raden med smågodis. Nästan så att jag himlade med ögonen, så gott luktade det! Hade varit så lätt att bara ge efter men tanken på att förstöra 3 månader fick mig att stå emot...


Kommentarer
Postat av: sally

Sjuktfin blogg! Allt bra med dig? Kram :) ps.Har frågestund på bloggen skulle vara underbart om du skickade iväg en fråga!

2012-02-15 @ 00:09:28
URL: http://sallisl.devote.se
Postat av: Malin

Hej! Hittade precis till din blogg. Jag är otroligt imponerad över din kamp att sluta äta godis. Jag är en riktig godis-junkie. Jag vill sluta men tanken på att aldrig mer äta godis gör mig sjukt nog nästintill deprimerad. Det är verkligen ett missbruk för det handlar om så mycket mer än bara sockret. Är det bara ren beslutsamhet som varit tricket för dig eller har du gjort några ändringar i din kost eller haft någon hjälp psykiskt? Jag önskar att jag klarade att sätta upp målet att aldrig mer äta godis, men just nu ger den tanken mig panik! ...samtidigt som tanken på att fortsätta äta godis och tappa kontrollen hela tiden är nästan lika skrämmande.

2012-02-19 @ 13:04:06
URL: http://justdo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0