Bodybalance

Bodybalance är en blandning av yoga, tai chi och pilates, där man tränar styrka och rörlighet. Varje pass avslutas med stretching och avslappning.

Detta ger Bodybalance:
§
 Stärker dina mag- och ryggmuskler.
§ Du blir starkare och smidigare i hela kroppen.
§ Förbättrar sin rörlighet och balans
§ Förbättrar hållningen.
§ Minskar stress och spänningar.
§ Ökar koncentrationsförmågan och den mentala närvaron.



Innan jag testade bodybalance så kan jag villigt erkänna att jag hade totalt förutfattade meningar. Jag trodde att det var helt och hållet som yoga (som jag ens testat då!) och att jag skulle tycka att det gick för långsamt. Men jag blev glatt överraskad och redan andra gången så märkte jag skillnad vad gällde styrkan i framför allt benen. Avslappningen i slutet ser jag dessutom som ett jättestort plus och som ett bra avslut på passet. Jag rekommenderar alla att åtminstone testa, även om jag vet att det inte är för alla, men du kan faktiskt bli lika överraskad som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0