Min viktresa: Motivation

Det här med motivation är en vikt del i att lyckas. Utan något som motiverar en vad kämpar man egentligen för? Nu under min viktresa så har jag en rad olika saker som hjälper till att hålla mig motiverad. Självklart svackar motivationen ändå ibland och då är det enda att ta sig igenom det. Hur klyschigt det än låter.

I vilket fall som helst. Detta är hjälper mig att hålla uppe motivationen:

• Före-bilder - Jag har tagit bilder på mig själv framifrån och från sidan, i korta shorts och uppdraget linne upp till under brösten, som jag tittar på när det känns motigt. Det kan också hjälpa till när jag nått mitt mål för att inte hamna i dåliga vanor igen.

• Drömkroppen - Jag vill tillbaka till min ursprungliga vikt så har bilder som representerar det, men har också andra bilder på tränade människor för att det är något jag vill bli mer än jag var förut när jag inte tränade alls.



• En fras - Speciellt när jag är och handlar kan det ibland vara svårt att låta bli att handla hem onyttigt. Då har jag en fras som jag tänker för brukar fungera: "Remember what you are fighting for." Alla måste så klart hitta sin egen fras, men denna fungerar för mig.

• Fusk-dag - Att ha total noll-tolerans mot fusk har aldrig fungerat för mig, därför får jag ha en dag i veckan då jag får unna mig något. Så klart ska det vara i måttlig mängd och inte alltför onyttigt. En punkt jag måste bli hårdare med!

• Morötter - Detta är jätte viktigt för längtar man något eller vill något tillräckligt mycket så når man dit till slut. Mina morötter är att komma i ett par jeans (har inte haft jeans på flera år), komma i en bikini. Jag har dessutom en morot hängande i hallen, nämligen en kjol som jag vill komma i som jag aldrig ens använt.



• Motivations-fraser - Jag har en rad olika fraser som jag lagt som bilder på skrivbordet på datorn. De går i en loop efter varandra. På det sättet så ser jag inte samma sak hela tiden eller blir van vid vad det står att jag till slut inte ser det längre. Kommer ett inlägg om mina fraser senare om det verkar intressant!

Har du några motivationstips? Dela gärna med dig!

Kommentarer
Postat av: alex

Hejsan !

fin blogg :D



Kolla gärna min :)

2012-04-01 @ 23:42:09
URL: http://www.Nattstad.se/AlexNordiz
Postat av: MOAA

BRA BLOGG :)

2012-04-01 @ 23:50:54
URL: http://aamelasmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0