In a good mood... not!

Idag har det varit en sådan där dag då jag skulle dragit täcket över huvudet och stannat kvar i sängen hela dagen. Var på bra humör när jag vaknade, men det togs snart ifrån mig. Nu är jag på ett riktigt skithumör rent ut sagt! Tur att jag är ensam så andra slipper stå ut med mitt dåliga humör :P

Så vad har då hänt idag som gjort att jag är på så dåligt humör kanske du undrar nu? Jo, det ska jag berätta:

1. När jag skulle tvätta så låg det kvar tvätt i ena maskinen, som dessutom inte var klar (över 20 minuter kvar!). Bara det gjorde mig riktigt irriterad, speciellt med tanke på att jag redan fått prioritera det som skulle tvättas eftersom det var så mycket tvätt. Efter några minuter hemma, så ringer det på dörren. En man står utanför, alltså han som tvättat över tiden. Han kom med någon förklaring som jag inte ens vet om jag tror på. I vilket fall så fick han vänta tills jag skulle ner och slänga in nästa maskin med tvätt. Var inte supertrevlig kan jag tillägga, utan ganska kort när jag pratade med honom. När jag sedan kommer ner så upptäcker jag att det dessutom att det ligger en massa kläder i torktumlaren. Han kommer strax efter och kommer med samma "ursäkt" igen. Jag fortsätter med det jag håller på med och muttrar bara fram någon respons utan att se på honom. Till saken hör att han inte ens bad om ursäkt! Uppenbarligen har han inte lärt sig någon som helst hyfs!

2. Katten letade fram mitt nya garn som jag ska sticka en tubhalsduk av. Han tyckte att det var en utmärkt leksak. Det tyckt inte jag... Som tur var det bara på ett ställe som det blev förstört så får höra med mormor hur man gör när man måste skarva. Akilles fick sig i vilket fall en ordentlig utkällning (var fortfarande irriterad efter tvättstuge-incidenten).

3. När jag är på Maxi och handlar så är det en man (igen!) som uppenbarligen tyckte att det var helt okey att gå före i kön. Hade god lust att säga till honom att "bara för att det fler självscanningskassor som är öppna så betyder inte det en kö till varje kassa". Ganska uppenbart att det bara är en kö när man ser en rad med människor som redan väntar...

Sådär, nu har jag fått spy lite galla över min skitdag :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0