Få ett foto att se gammalt ut

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är min favorit, när det kommer till redigering, just nu att göra få ett nytaget foto att se gammalt ut. Jag tycker att det ger ett helt annat uttryck för ett foto. Jag tänkte nu visa hur jag gör i programmet Photoscape.


Öppna programmet och tryck på redigera (där jag ringat in).


1. Välj mapp där fotot ligger. 2. Klicka på den valda bilden.


Tryck på den koppartonade fyrkanten för att få fotot att se äldre ut (välj fyrkanten bredvid om du vill ha gråskala istället). Tryck därefter på knappen för ljus och färg (ej på pilen).


Ändra därefter de tre översta tills du är nöjd. (självklart kan du ändra de övriga också om du vill, men jag håller mig till de tre första)

Om du vill ha ram:

1. Tryck antingen på den lilla pilen eller direkt på rutan (det kommer att stå ingen ram som utgångspunkt). 2. Välj hur mycket du vill ha genom att ändra procent (går inte för alla ramar) eller/och ändra storlek på själva fotot för passa in i ramen.

Kommentarer
Postat av: nathalie

sv. visst gör de ;) ibland så kan jag allt ;) haha!!! ha en underbar tisdag! kram

2011-09-27 @ 17:29:04
URL: http://kstew.devote.se
Postat av: matilda

vad fina bilder du tar!

2011-09-27 @ 22:07:36
URL: http://matildaasetterman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0