♥ Hiss & Diss ♥

Den här gången tänkte jag rikta in mig på saker människor säger och/eller gör.



Komplimanger är alltid trevligt att få. Så länge det är ärligt menat vill säga.
När någon helt oväntat håller upp dörren åt en och inte låter den smälla igen precis framför näsan.
Äldre tanter som inte drar sig för att säga ett par ord medan man väntar på bussen, står i kö etc. Kan bli en trevlig liten kort konversation om man har tur.
När människor tydligt visar sin tacksamhet när man slagit in 4 paket åt dem på praktiken. Alltid kul när människor visar sin uppskattning, vad det nu må vara.




Rökare som envisas med att stå och blossa inne i busskuren utan någon som helst respekt för andra människor! Vi icke-rökare vill inte tvingas bli förgiftade bara för att det tvunget måste rökas, man kan även ta hänsyn till de som är allergiska och har astma!
Hundägare som inte kan plocka upp skiten efter sig! Bara för att det är vinter och snö så betyder inte det att man helt plötsligt slipper plocka upp efter vovven. Det som försvinner i snö kommer fram i tö, som det heter!  Dessutom så är det ännu äckligare när det väl kommer fram från under snön.
När man inte kan neka alkohol utan att någon säger: "Kom igen, det klart du ska ha", med innebörden att man måste dricka för att ha det trevligt. Visst dricker jag alkohol någon gång ibland, men det går faktiskt att ha roligt även utan alkohol!

Håller ni med?


Kommentarer
Postat av: Matilda

jag håller med dig till 100% !!

2011-01-29 @ 12:58:47
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0