Lite om mitt kamp mot sockerberoendet

För ett tag sedan så surfade jag in på en sida om sockerberoende. Där fanns det 6 stycken frågor och om man svarade ja på 4 av dem så har man ett sockerberoende. Jag svarade ja på alla...

Jag har varit väldigt ärlig mot mig själv vad gäller mitt beroende av godis, men det var först då som jag började erkänna för mig själv att jag faktiskt har ett beroende mot socker i allmänhet. När jag läste en sida om sockerberoende förstod jag verkligen för jag kände så himla väl igen mig i det som stod.

Under det året jag var fri från godis så ersattes det med kakor istället, något som jag insett så här i efterhand. Det svåraste sägs ju vara att erkänna att man har ett beroende, men jag tycker nästa steg är minst lika svårt. Nämligen att acceptera det. Förr eller senare så har jag alltid kommit till den punkten: "men jag kanske kan äta godis ibland". Vad har hänt då? Jo, jag är tillbaka där jag började.

(Kommer att komma lite fakta och så om sockerberoende lite senare och även testet.)


Kommentarer
Postat av: Matilda

det är starkt gjort att erkänna svåra saker, speciellt för en själv!!

Jag och min pojkvän har gjort en deal som innebär för min del att jag ska sluta äta godis (och chips o läsk osv har jag själv lagt till) från och med måndag! jag har börjat sluta äta godis jag vet inte huuuur många gånger, men nu ser jag det nästan som en tävling mot pojkvännen och jag har inga planer på att "förlora"...det kanske blir lättare att stå emot då? :) jag hoppas det iaf !!

2011-08-06 @ 18:17:51
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0