Mina tankar...

... om alkohol. Har funderat lite över detta i och med att det är Valborgsmässoafton idag, en helg där det dricks en del.



Mina tankar om alkohol:

§
 Varför måste man automatiskt festa bara för att det är Valborg eller Midsommar? Varför kan man inte bara umgås med goda vänner, äta lite god mat och dricka lite gott (utan att bli full)? Så tråkigt att dessa dagar har blivit sådana supardagar bland framför allt ungdomar (inte alla så klart).

§ Varför ska man anses som tråkig om man inte vill dricka på en fest (om man inte ska köra)? Man kan faktiskt ha roligt utan alkohol! Nej, jag är inte nykterist, men jag dricker väldigt sällan, kanske 2-3 gånger per år. Jag tycker bara att man ska ha valmöjligheten och kanske inte känna sig tvingad att dricka om man inte vill.

§ Varför tycker man, när man är ung, att det är så coolt att dricka? Man dricker alldeles för mycket vilket leder till att man gör bort sig, minns inte dagen efter vad man gjorde, man mår skit dagen efter och man går miste om en kväll som hade kunnat bli ett minne för livet...

§ Varför egentligen dricka en massa inte är bra för kroppen? Alkohol innehåller ju en hel del socker, vilket kan leda till att man går upp i vikt om man dricker regelbundet. Sedan är det ju inte bra för kroppens inre organ heller, framförallt levern.

Klart man ska kunna njuta av en drink, lite vin, öl eller vad man nu föredrar ibland. Förstår bara inte varför det ska drickas bara för att...

Kommentarer
Postat av: paulina

grym blogg!

hur äre med dejj då?:)

2011-05-01 @ 12:35:59
URL: http://stuupidgirl.blogg.se/
Postat av: jessica

håller med om alla punkter! :) så sant.

2011-05-01 @ 12:48:48
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/
Postat av: Matilda

håller med dig i vartenda ord. förstår inte heller varför man ska supa skallen av sig jämt o ständigt, det är dyrt också!! (utöver allt du redan skrivit). klart man kan ta någonting gott att dricka just för att det är gott, men att dricka bara för drickandets skull har jag aldrig förstått mig på..

2011-05-02 @ 20:26:15
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0