Valet

Som ni ser så har jag inte mina vanliga hjärtan framför och bakom rubriken, vilket beror på att det inte känns rätt i det här sammanhanget.

Precis som jag trodde så tog alliansen hem det. Sorgligt att man ska behöva stå ut i fyra år till. Tyvärr så tror jag inte att de rödgröna kommer att vinna så länge Mona Sahlin är partiledare för socialdemokraterna.

Något som gör mig riktigt mörkrädd är att sverigedemokraterna kommit in i riksdagen. Vart är Sverige på väg egentligen? En ny förintelse? Visst kanske att ta i lite, men erkänn att SD är främlingsfientliga. Det gör mig verkligen rädd att det finns så pass många i detta land som har röstat på dem. Att du nu har en liten del att säga till om. Har folk inte lärt sig något av historien. Kommer den att upprepa sig? Jag måste säga att jag faktiskt skäms över att vara svensk trots att jag inte gjort något för att de ska komma in i riksdagen!

Vad tyckte ni om valet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0