♥ Desert flower ♥

När jag såg den här filmen så rann tårarna. En gripande film om modellen Waris Dirie. Man får följa henne från livet i Somalia och vägen till modell. När Waris endast är 3 år gammal så könsstympas hon och när hon är på väg att bli bortgift vid 12 år ålder så flyr hon...

Det här är absolut en film som ska ses. Har ni inte det så gör det! Ni kommer inte att bli besvikna, men förbered er på att tårarna rinner.






Liya Kebede spelar Waris Dirie.


Den verkliga Waris Dirie.



Mitt betyg:
    

Kommentarer
Postat av: Michaela

Tack ♥ Blev ju rörd bara av att du blev de ju ♥



Jag visste att du skulle tycka om den filmen. Du måste kolla på dom andra filmerna jag har rekomenderat på min blogg :)

Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Tack så mycket :)

Jag har inte planerat något så jag tar det som de kommer :)

Ska du göra något kul ikväll då? :)

2010-10-09 @ 11:47:09
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: Pretty Random Jewellery

Kika gärna in mina egendesignade supertrendiga smycken. Jag säljer bland annat korsörhängena som massa kända bloggare bär. Bland annat Kenza. Ha en superfin helg.

2010-10-09 @ 12:20:54
URL: http://prettyrandoms.blogg.se/
Postat av: Matilda

den bara måste man ju se! kollade på trailern och jag kommer garanterat se den så snart som möjligt :D

2010-10-09 @ 17:18:42
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0