♥ MC-favoriter ♥

Det finns inga ord som beskriver hur fantastisk hennes röst är. Den är verkligen unik! Hon har varit min favorit-sångerska sedan jag var 11 år. Vi faktiskt även något gemensamt, vi älskar båda fjärilar. 

Här kommer några av mina favoriter av MC. Jag har så många så tänkte ta en låt från varje skiva (förtuom julplattan och samlingsplattorna).


Så sant, Love takes time to heal when you’re hurting so much. Jag hade just den här spelningen inspelad på VHS när jag var yngre och såg ofta på den och försökte efterapa hennes rörelser.


Gillar den här för att den handlar om att aldrig ge upp, att saker kan hända bara man villig att jobba för det.


Den här låten har jag ett speciellt minne till. När jag gick i 6:an, så hade vi på roliga timmen i skolan, våran variant av Sikta mot stjärnorna (ni vet tv-programmet som gick då). Men istället mimade vi. Det här var alltså innan Småstjärnorna, så vi hade ett annat namnt på det (som jag inte kommer ihåg nu). I alla fall. Jag var Mariah Carey och mimade till just den här låten i en helsvart lång klänning och vann!


Den här låten har jag också ett speciellt minne av, dock inte lika bra som den förra, även om jag verkligen älskar den här låten. Jag lyssnade nämligen mycket på just den här låten när min morfar dog. Fann tröst i den, även fast jag inte tror på Gud som den kanske främst handlar om. Men den handlar också om så mycket mer. Om att hitta stryka i sorgen och att det faktiskt blir bättre och att personen faktiskt finns kvar även om vi inte kan se den längre. Den finns i våra hjärtan.


All I can say is AMAZING!


She IS the Queen of ballads!


Det här är min favoritdel av filmen Glitter. En underbart fin låt.




Amazing!




Så underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0