♥ Fried Green Tomatoes ♥

Det här är en av mina absoluta favoriter. Love, love love! Absolut en film som alla borde se åtminstone en gång i sitt liv. En fantastisk film där man får vi följa fyra kvinnor, från två olika tider.

Evelyn träffar en gammal kvinna vid namn Ninny när hon en dag besöker ett ålderdomshem. Ninny berättar en historia om Idgie och Ruth, två kvinnor från 1920-talets Alabama. Evelyns liv har länge gått på tomgång, men blir inspirerad av Idgie och Ruth att ta tag i sitt liv. För varje gång Evelyn träffar Ninny så blir hon mer och mer inne i historien om de två kvinnorna. Som vad till exempel hände den där natten vid Whistle Stop Café...




Idgie och Ruth


Evelyn och Ninny

Mitt betyg:
     


Har ni sett den?

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej, jag har inte sett den ännu men nu blev jag sugen på att göra det. Får bli ett stopp på hemmakväll snart.

2010-05-19 @ 17:26:42
URL: http://malinbs.wordpress.com/
Postat av: Tanja

Detta är också min favorit film..har sett den säkert 20 grr...har också tipsat om den i min blogg hehe=)

2010-05-19 @ 21:07:07
URL: http://tanjaselma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0