♥ Vem är jag? ♥

Stresshanteringen är inställd ikväll så jag är ledig hela dagen. Ganska skönt faktiskt även om jag var helt inställd på att jag skulle dit. Tänkte att jag därför skulle skriva ett inlägg som handlar om en del av det vi gick igenom förra veckan.

Vi har nu börjat prata om självbilden. När det kommer till att beskriva sig själv är inte lätt alla gånger. Vem är jag? Vad vill jag? Det är frågor som kan vara väldigt svårt att svara på. Ofta svarar vi att jag är arbetande, jag är singel/gift. Men är det egentligen saker som definierar vem DU är? Om så var fallet vem är vi då när vi slutar vara de sakerna? Slutar vi att existera då? Nej, självklart gör vi inte det. Det är därför vi måste definiera oss efter våra personliga egenskaper för vad händer annars när vi slutar vara det vi tror att vi är?




Kommentarer
Postat av: Evelina

hehe ja men det är ju super :D

2010-04-13 @ 16:14:37
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Vad kul att jag har hittat till just din blogg. Besök gärna min.

2010-04-13 @ 17:47:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0