♥ Välkommen hem till mig! - del 3 ♥

Så var det dags för nästa del i hemma-reportaget! Måste bara tillägga att detta är ett inlägg från min tidigare blogg, så vissa småändringar har gjorts och de står i så fall i texten under bilden. Idag står köket på tur:


När det kommer till bord och stolar så är jag rätt nöjd med storleken, men INTE att det är i trä. Färgen alltså, eller vad man ska kalla det. Ska måla om både bord och stolar så småningom. Det vill säga när jag väl har bestämt mig för färg, men det lutar åt svart så att det blir mer enhetligt med dynorna. Lite tråkigt i fönstret, men vad gör man när man har en katt som tagit det i anspråk?! Det är bara att gilla läget liksom. (Förresten så är det trådgardiner i fönstret numera och skåpet på väggen är borta) (Pallen ska inte stå där utan råkade bara komma med)


De här tabletterna bara älskar jag! Likaså spetstabletterna under. Båda hade jag turen att hitta till en mycket billig peng :) Men erkänn att det hade varit mycket snyggare om bordet hade varit svart ;)


Den här snygga lampan köpte jag faktiskt nyligen när jag var nere i Ullared, därav den provisoriska upphängningen :P (var i Ullared i november förra året och det ser fortfarande likadant ut!)


De öppna hyllorna brevid fläkten är nog det bästa med det här köket (av det som hör till själva köket alltså, inte det jag tillsatt). Jättebra ställe att ha receptböckerna på. Lägg märke till den tomma utsidan av kyl och frys, inga magneter här inte! Eller jo, timern som sitter på sidan, men det räknas inte. Mycket snyggare utan en massa magneter tycker jag!


Under bänken så är min lilla återvinningshörna som definitivt är i behov av förbättring. Kanske inte bästa stället att ha kattens äthörna, men tyvärr det enda stället som funkar.


Hatar verkligen färgen på luckorna, inte alls snyggt! Fattar inte att det faktiskt är någon som valt den här färgen! Jag skulle vilja ha antingen vitt eller svart. I alla fall något ganska neutralt som passar till allt, eftersom jag gärna byter ut färgskalan i inredningen ganska ofta. (Diskstället, bestickställ har jag bytt ut till ett i stål)

(Tidigare delar finns under kategorin Inredning)


Kommentarer
Postat av: Sara [Tävling på bloggen!]

Ser bra ut :-)

Är du intresserad av inredning?

2010-04-07 @ 11:03:32
URL: http://www.februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0