♥ Sjuk kisse ♥

Aldrig mer ska jag säga att det ska bli skönt att lägga sig tidigt så jag är utvilad nästa dag! Okey, det komer jag säkert göra om jag ska vara helt ärligt.

Anyway... Jag har inte sovit många timmar i natt eftersom Akilles inte mår så bra. Han har fått diarré och eftersom han är långhårig så betyder det dusch efter varje toabesök. Har aldrig haft en katt som haft diarré förut så fick surfa runt lite och kolla vad det stod på egenvård. Har bytt mat så det blir till att byta tillbaka, men först blir det skonkost i några dagar. Mycket vätska måste han få i sig också så det måste jag få i honom. Han mår inte dåligt i övrigt som tur är utan det är bara magen "som tur är". Jag hoppas verkligen att det går över så att jag inte måste gå till veterinären för det har jag inte råd med just nu. Bara att hålla tummarna!

Maxi öppnar klockan sju så då är jag där och köper hem skonkost i form av vit fisk till kissen, så att han får i sig lite grann. Men det blir mest spad m. fisk istället för tvärtom och sedan ökas det på med fisk lite i taget. Klockan nio öppnar apoteket så då blir det en sväng dit och köps medicin.

Som ni säkert förstår så blir det ingen skola idag utan blir hemma och tar hand om Akilles.




Kommentarer
Postat av: iselin !

fin blogg! :D

2010-04-16 @ 07:19:32
URL: http://iselinrosseland1.blogg.no
Postat av: Ida K

Stackars kissen.. Hoppas den kryar på sig!

2010-04-16 @ 07:32:21
URL: http://karlssonida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0