♥ Gutt feeling ♥

Alla har vi väl haft den där känslan av att något är fel. Att magkänslan säger att man borde göra si eller så eller att man inte borde göra något. Jag hade den starkt för ett par somrar sedan.

Jag var på väg hem efter att ha jobbat kväll och som vanligt så gick jag samma väg. Precis när jag skulle svänga in på vägen jag alltid går, så fick jag en stark känsla olustkänsla av att jag inte borde ta den vägen. Först slog jag undan det och tänkte att bara var löjlig, men olustkänslan var så stark att jag bestämde mig för att gå en annan väg hem. En väg som var dubbelt så lång.

Två dagar senare fick jag reda på att kvällen efter jag skulle ha gått där, så hade en kvinnan blivit brutalt våldtagen och misshandlad där.

Min tanke är självklart då: Tänk om den där mannen stod där och väntade samma kväll som jag bestämde mig för att gå den där omvägen istället. Att det helt enkelt inte dök upp någon den där kvällen och att han då kom tillbaka kvällen därpå. Det kunde ha varit jag!

Jag kan säga att jag blev ganska skakad av den händelsen för tänk om jag inte hade lyssnat på min magkänsla den där kvällen.

Lyssna alltid på er magkänsla är mitt tips, den kan göra skillnad!


Kommentarer
Postat av: DONKEN

du är nog väldigt medial, tror jag. instinkten ska man lyssna på, för den har fan aldrig fel. känns det rätt/fel, så ÄR det ju rätt/fel just med den saken.



pöss!

2010-04-11 @ 14:10:19
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: nathalie

Hejsan.

Såg ju din blogg här på bloggtrafik förut,, kul att jag hittade dig igen ha-ha!

2010-04-11 @ 15:00:13
URL: http://happygirlz.blogg.se/
Postat av: Anonym

hei, du hadde en fin blogg ! jeg fant deg inne på bloggtrafik :) tror jeg skal begynne å lese bloggen din fast !

2010-04-11 @ 15:09:41
Postat av: nathalie

Jo solen skiner fint här.

2010-04-11 @ 15:12:08
URL: http://happygirlz.blogg.se/
Postat av: darkania

Ja,den der magefølelsen er en utrolig fin ting å følge av og til..

Skummel tanke også, at det kunne vært du!



Men ha en riktig god dag :)

2010-04-11 @ 15:46:05
URL: http://darkania.blogg.no
Postat av: Mathias

Såna situationer kan nog ge en en tankeställare efteråt. Så det var ju tur att du litade på din magkänsla, en del kanske har en skyddsängel som vakar över en...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0